Şcoala Generală Nr. 3 Mangalia are plăcerea să vă prezinte expoziţia
Partea I
S
Activitățile Desfășurate și în Desfășurare:
S
Activitățile Desfășurate și în Desfășurare:
Concursul "Charles Darwin 4.000.000 de ani de Istorie"
Darwin Day partea a III-a
Cum a început totul? Pentru toți ceilalți -cu un afiș care a fost postat la intrarea în școală.
De fapt,istoria este mai veche pentru că realizarea afișului a fost ultimul lucru la care am lucrat noi, cei 15 meșteri mari ai clasei a VIIa B împreună cu meșterul Manole(scuze-prof.Mitrea Adriana,dar nu am greșit prea mult -numele începe tot cu M!!!).
-Ce pregătim? -întrebarea inițială......,și am navigat pe internet în căutarea materialului.
Această minune a secolului vitezei ne-a adus tone de informții!Gata,ne înecăm!Trecem la următorul pas: sortarea,alegerea materialulului celui mai clar și la obiect.
Am făcut un maraton al neuronilor ,dar cursa ne-a dus exact la ceea ce căutam-un film care să aibă de toate și să nu plictisească.
-Ura!!!Am trecut de fază cea mai grea!Filmul este gata!
Urmează afișul și diplomele pentru viitorii câștigători.
Am avut mai multe variante,dar ne-am oprit asupra celei care ni s-a părut cea mai frumoasă și cea mai sugestivă pentru activitate.
Am făcut invitații pentru părinți. A propos de invitat părinții: ce să caute la o activitate prin care ne invităm colegii să învețe să gândească liber?
Acasă ,ea trebuie să continue în aceași direcție.
Ne-am dat seama în urma unui sondaj făcut înainte de inaugurarea expoziției de situația factorului educativ din afara scolii. Rezultatul:că părinții,bunicii,frații și surorile mai mari,nu au idee,sau nu sunt de acord cu evoluționismul și aceasta într-o proporție de 60%.Multtttttttttttt!Nu este posibil în secolul 21!
Pasul 3-stabilirea regulilor de desfășurare a concursului
-echipe formate din- copil-părinte sau din doi copii(pentru că am presupus că nu vor putea veni părinții tuturor copiilor,din cauza serviciului). Noi am vrut să participe toți colegii ,de accea am făcut și echipaje din doi elevi.
-Juriul-format din elevii organizatori ce aveau în custodie un număr
limitat de echipaje pentru scurtarea timpilor de centralizare a
rezultatelor
-un arbitru care contoriza timpul de răspuns pentru concurenți-tot unul de-al nostru
-timpul de răspuns-1 minut
-setul de întrebări
-Hei,aici nu a fost greu pentru că am decis să găsim altceva decât la un concurs obișnuit. Pentru a spori implicarea participanților cărora nu li se cerea o pregătire prealabilă-toți să pornească de la punctul 0,să urmărească filmul cu atenție,să-și formuleze un set de întrebări,pentru că fiecare echipaj,într-o ordine trasă la sorți,să adreseze câte o întrebare celorlalți participanți. Se va recomanda să pregătească cât mai multe,pentru a nu avea surpriza ca celelalte echipaje să vină cu aceeași întrebare.
Întrebarea și răspunsul să fie înmânate juriului pentru verifarea exactității.
Și a început concursul!!!!!!!!!!!!!!!
Ne-a uimit implicarea,seriozitatea tuturor chiar și a celor care mai trag câte un pui de somn la ore.
Totul a mers neașteptat de frumos și de bine. Nu am muncit în van...Bravo nouă!!!!
Restul nu mai contează. Cine au fost câștigătoriiiii? Până la urmă toți cei prezenți pentru ca am trăit alături de Darwin clipele memorabile ale unei călătorii în ţinuturi îndepărtate,am asistat la naşterea teoriei sale,am înţeles de ce nu a devenit medic ,am vizitat Muzeul de Istorie Naturală şi Muzeul Greenwich din Londra,am fost în GALAPAGOS şi….am avea multe ,multe de povestit. Vă recomandăm cu căldura documentarul ca să-l urmăriţi când veţi avea timp.
Revenind la câştigători –o să-i aflați la următoarea vizionare,pentru că nu am prezentat decât jumătate din film și care durează în realitate o oră și 40 de minute.
Concursul continuă.Pe data viitoare!
P.S. SE IMPUNE TOTUȘI O PRECIZARE - nu am anunțat concursul - am invitat colegii și părinții la vizionarea unui documentar!Totul a fost ținut în secret până la începutul activității când am anunțat că vrem să punem un pic de sare și piper aceastei întâlniri prin derularea unui concurs pe baza a ceea ce au vizionat.
Darwin Day partea a II-a

Călătoria pe Beagle
În 1831, Darwin primește o scrisoare de la fostul său profesor, Henslow, prin care află că acesta îl recomandase naturalistului Robert FitzRoy (1805 - 1865) ca fiind un tânăr botanist, cu aptitudini de colecționare și clasificare excepționale.Fitzroy efectua pregătiri pentru o expediție științifică prin care urma sa investigheze științific zona de coastă a Americii de Sud, mai exact: Țara de Foc, Chile, Peru și Insulele Galapagos.
Tatal lui Darwin se opune participării fiului său la aceasta călătorie planificată să dureze peste doi ani, considerând-o o pierdere de timp, dar cumnatul său, Josiah Wedgwood (1769 – 1843) (membru al Parlamentului britanic, cunoscut aboliționist, care detesta sclavia) îl încurajează să participe.
Darwin a plecat în expediție pe 27 decembrie 1831, la bordul navei Beagle, voiaj în decursul căruia avea să înceapă formularea teoriei evoluționiste.
Călătoria a durat aproape cinci ani, perioadă în care Darwin a efectuat o multitudine de studii și investigații geologice și naturaliste
El și-a notat minutios toate observațiile și speculațiile teoretice corespunzătoare
Cercetarea științifică amănunțită pe care a efectuat-o asupra speciilor de animale și a fosilelor a constituit punctul de reper în scrierea unor cărți, precum „Originea speciilor” sau „Originea omului”.
Lungul traseu al expediției a inclus insula Santiago din cadrul Insulelor Capului Verde (16 ianuarie - 8 februarie 1832), insula Fernando de Noronha, atinge coasta sud-americană în portul Bahia și o jalonează până în extremitatea sudică a Țării de Foc (martie 1832 - aprilie 1834), cu frecvente opriri și cercetarea amănunțită a unor zone (îndeosebi în Patagonia și Țara de Foc).
După ce trece de strâmtoarea Magellan, expediția face cercetări pe coasta chiliană, Darwin realizând și o excursie în interiorul continentului, prilej cu care traversează Anzii (de la Santiago de Chile la Mendoza în Argentina).
Următorul popas, foarte important pentru Darwin, este făcut în Insulele Galapagos (15 septembrie - 20 octombrie 1835), prilej cu care studiază straniile creaturi din această regiune (broaștele țestoase uriașe, iguanele marine, cca. 70 de specii de păsări, etc.), care vor juca un rol important în formularea teoriei sale evoluționiste.
În continuare, itinerariul navei Beagle include multe insule și arhipelaguri din Pacific (printre care Touamotou, Tahiti, Noua Zeelandă ș.a.).
După escale și cercetări pe continentul australian și în Insula Tasmania, expediția se reîntoarce prin Oceanul Indian și pe la Capul Bunei Speranțe, cu o traversare a Atlanticului spre țărmurile braziliene.
În Brazilia, Darwin remarcă prezența sclaviei, situație pe care o detestă.În cele 57 de luni cât a durat expediția, Darwin a adunat un vast material geologic, paleontologic, zoologic, botanic, etnografic etc. Observațiile și reflecțiile făcute i-au permis nu numai formularea teoriei evoluționiste, ci și a altor teorii privind mișcarea scoarței terestre, formarea recifilor coraligeni, a insulelor vulcanice. Cu alte cuvinte, nu numai speciile evoluează, ci și Pământul se modifică în timp.
Darwin s-a împrietenit cu cel mai mare geolog al epocii sale, Charles Lyell, creatorul teoriei despre procesul treptat de dezvoltare al Pământului. În urma discuțiilor cu acesta, Darwin a ajuns la concluzia că speciile au evoluat în mod asemănător cu evoluția în timp a Pământului. Reverendul Henslow a prezentat o parte din fosilele și jurnalele lui Charles Darwin unor naturaliști celebrii din acea perioadă. Datorită acestor expuneri, Charles Darwin a devenit celebru în cercurile științifice britanice. O dată cu revenirea în Anglia, pe data de 2 octombrie 1836, Darwin a început să-și formuleze teoria, pe care o considera singura viabilă. Conform acestei teorii, speciile evoluează, adică sunt supuse unor transformări treptate, de la formele simple la cele mai avansate, deci strămoșii tuturor formelor vii de astăzi au fost organisme monocelulare.
În anul 1858, primește o scrisoare din partea naturalistului Alfred Russel Wallace. Observațiile pe care acesta le formulează, călătorind prin America de Nord, referitoare la ereditate și transformarea proprietăților printre specii, îl fac pe Darwin să grăbească finalizarea teoriei evoluției. Câteva luni mai târziu, atât Alfred Russell Wallace cât și Chales Darwin se prezintă la Linnean Society pentru atestarea teoriei evoluției. Acest consiliu decide asupra întâietății formulării teoriei și astfel Charles Darwin este considerat părintele evoluției.
Charles Darwin a murit pe 19 aprilie 1882; ca dovadă de recunoaștere a valorii operelor sale științifice, a fost înmormântat în Westminster Abbey, lângă Isaac Newton.
Bibliografie pentru participanţii la concursul "Originea şi Evoluţia Omului"
Activităţile clasei a VII-a B pentru concursul "Originea şi Evoluţia Omului"
Aici puteţi vizualiza un documentar Şcoala Discovery în limba română
Darwin Day partea I
Şcoala 3 participă la concursul naţional "Emil Racoviţă",organizat de Asociaţia Secular-Umanistă din România.La acest concurs s-au înscris 120 de şcoli - deci,lupta este aprigă - pe măsura premiilor puse în joc - 5 laboratoare de informatică.
Aceasta este expoziţia noastră :
Şi cei care au ajutat la crearea acestor opere :
Invitaţii noştrii :
Alte fotografii cu expoziţia :
Şi acum ultimul, dar nu cel din urmă: stră-stră.....stră-moşii tuturor :
Şi aceasta este mascota echipajului nostru participant la concurs :
Am invitat si presa.
Aici puteţi găsi anuntul de inaugurare a expozitiei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu